План роботи школи молодого педагога

ПРОБЛЕМА: професійна адаптація молодих учителів, формування їх професійних умінь, підготовка до педагогічної діяльності, методична допомога з питань теорії та пратики викладання.

 

ЗАВДАННЯ: формування професійних умінь педагогічних працівників.

 

ВСТУП

 

Формування вчителя як творчої

особистості,здатної до створення

якісного нового, значущого для

практичної педагогічної діяльності,-

одне з найважливіших завдань

сучасної науки і практики.

 

Мета «Школи молодого вчителя» – сприяння підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, володінням новітніми знаннями, методикою та технологією навчання.

Основні завдання «Школи становлення молодого вчителя»: поглиблення знань з теорії та методики навчання і виховання, сприяння оволодінню молодими вчителями основних нормативних документів, вивчення і використання у практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків вчителів.

Основні напрямки роботи «Школи становлення молодого вчителя»:

  • розширити сферу знань учителів із психолого-педагогічних основ уроку;
  • ознайомити їх з елементами педагогічної техніки, опанування якої дасть змогу усвідомленню здійснювати відбір необхідних і найбільш доцільних прийомів роботи учнів на уроках;
  • створити для вчителів таке методичне середовище, в якому їм би хотілося творити.

Протягом 2018/19 навчального року робота “Школи становлення молодого вчителя” була направлена на реалізацію завдань: оволодіння молодими вчителями основних нормативних документів про школу, накреслень Національної доктрини розвитку освіти, нових інноваційних освітніх технологій, сучасних методик викладання; аналізу проблем, які ставились перед вчителями в зв'язку з реалізацією Державних стандартів; знайомству з методичною літературою, кращим досвідом вчителів школи.

У 2018/19 навчальному році у «Школі становлення молодого вчителя” було охоплено навчанням 2 молодих учителів, з якими проводилися як теоретичні заняття, так і семінари-практикуми.

Тематика занять була різноманітна:

  • методичні рекомендації молодим вчителямщодо складання календарно-тематичних планів, щоденного планування, ведення класних журналів, організації робочого дня;
  • дидактичні вимоги до сучасного уроку в світлі нових інноваційних технологій;
  • етика спілкування учителя з учнями в урочний та позаурочний часи;
  • виховання патріотизму старших і молодших школярівяк соціально-педагогічна проблема;
  • технологія виховання творчої особистостіна уроках;
  • технологія колективної співпраці учителя та учнів на уроках.

Робота “Школи становлення молодого вчителя” у 2019/20 навчальному році буде направлена на:

  • вивчення системного підходу до планування процесу вивчення теми, а також визначення ролі кожного уроку в системі завдань;
  • вивчення та оволодіння елементами педагогічної техніки;
  • вивчення психологічних основ уроку, які включають знання психологічних принципів організації уроку, особливостей психологічного розвитку кожного учня в класі (розумові здібності, нахили, інтереси, тип уваги, пам'яті, мислення, сприймання, характер, темперамент, волю);
  • вивчення психологічних вимог щодо організації кожного елементубудь-якого виду діяльності учнів на уроці, структура якої передбачає:
    • мету, мотив, засоби, план діяльності, реалізацію плану, моніторинг,
    • корекцію, рефлексію;
  • вивчення типів та структури сучасного уроку, основних принципів навчання, раціонального застосування методів навчання;
  • вивчення вимог щодо оформлення шкільної документації;
  • вивчення методів формування комунікативнихумінь (усних і письмових).

 

Засідання 1

Тема: «Психологічний комфорт молодого вчителя в школі»

Форма заходу: педагогічні роз­думи, індивідуальні консультації, бесіди, захист моделей сучасного уроку.

  1. Співбесіда на тему «Як ви почуваєтесь у школі?»
  2. Ознайомлення молодих учи­телів із системою навчально-виховної роботи в школі:
  • традиції школи
  • план роботи школи.;
  • робоче місце в навчальному кабінеті:
  • молоді вчителі: права та обов'язки.

Анкетування молодих спеціалістів з питання: «Якої допомоги ви потребуєте?»

 

Практична робота: опанування навичок ведення шкільної документації.

Рекомендації для самоосвіти:

  1. Опрацювання методичної літератури.
  2. Як працювати з методичними рекомендаціями, наявними в методичному кабінеті.
  3. Опрацювання питань самоаналізу уроку, вимог до сучасного уроку тощо.
  4. Вивчення досвіду роботи вчителів-наставників.
  5. Опрацювання статей із фахових журналів, газет стосовно сучасного уроку.

Засідання 2

Тема: «Як зробити урок ефективним?».

«Психологія спілкування учитель — учень».

Форма заходу: моделювання уроку, ділова гра, практикум.

1. Методичні поради: «Молодий учителю, вироби свій стиль».

2. Розгляд питання вибору раціональних методів подання нового матеріал).

3. Відвідування та обговорення уроків учителів-наставників.

4. Ділова гра "Моделювання структури уроку відповідно до обраного типу”.

 Практична робота: «Методика і технологія системного аналізу уроку».

Рекомендації для самоосвіти:

1.Опрацювання фахової періодики.

2.Відвідування уроків в учителів-наставників.

3.Як здійснити самоаналіз уроків.

4.Підготовка реферату на тему: «Способи активізації пізнавальної діяльності школярів».

Засідання 3

Тема: «Активізація пізнавальної діяльності учнів».

Форма заходу: взаємовідвідування уроків, педагогічний ринг; інтелектуальна гра, зустріч із педагогами-майстрами.

1. Доповідь на тему: «Шляхи та способи активізації пізнавальної діяльності школярів».

2. Заслуховування рефератів та їх обговорення.

3. Відвідування та аналіз уроків.

4. Інтелектуальна гра «Щасливий випадок».

5. Поради психолога щодо активізації пізнавальної діяльності учнів.

Засідання 4

Тема: «Реалізація диференційованого та індивідуального підходів до навчання».

Форма заходу: круглий стіл, ділова гра, тренінг.

1.Круглий стіл на тему: «Переваги та проблеми застосування диференційованого підходу до навчання».

2.Ознайомлення з досвідом колег відвідування уроків і факультативних занять.

3.Тренінг, методика організації, індивідуальна робота.

Практична робота: «Методика організації уроків, тематичного обліку знань та їхніх типів».

Рекомендації для самоосвіти:

     1. Розгляд питання «Організація традиційних типів уроків, їхня технологія».

        Опрацювання молодими педагогами Положення про класного керівника.

2.Вивчення посадових обов'язків класного керівника.

3.Ознайомлення з Національною програмою «Освіта», програмою «Діти України», Концепцією національного виховання тощо.

Засідання 5

Тема: «Педагогіка співпраці».

Форма заходу: семінар з обміну досвідом, дискусія, фрагмент уроку, позакласного заходу, методичний міст.

 1. Розгляд питання «Організація традиційних типів уроків, їхня технологія»,

 2. Використання навчального кабінету в процесі підготовки та організація уроку, позакласного заходу.

3. Учнівське самоврядування та його роль у налагодженні демократичних стосунків між учителем та учнями.

 4. Самоаналіз, аналіз відвіданих уроків та позакласних заходів.

Практична робота: «Ознайомлення з документами МОН України, що стосуються роботи класного керівника».

Рекомендації для самоосвіти:

1 . Опрацювання методичної літератури.

 2. Ознайомлення з картотекою перспективного педагогічного досвіду.

 3. Підготовка до дискусії на тему: «Інноваційні технології: пошуки. Проблеми».

Засідання 6

Тема: «Впровадження в практику роботи інноваційних педтехнологій».

Форма заходу: рольова гра. дискусія-зустріч.

1. Дискусія - зустріч із педагогами-майстрами на тему: «Інноваційні технології: пошуки, проблеми».

1. Відвідування уроків у досвідчених учителів з метою ознайомлення з педагогічними технологіями, які вони застосовують.

2.Організація рольової гри «Нестандартні форми уроків».

Практична робота: «Аналіз нової педагогічної преси».

Рекомендації для самоосвіти:

1.Підготовка до обміну досвідом «Мої перші педагогічні знахідки».

2.Виготовлення зразків роздаткового матеріалу.

3.Оформлення виставки, випуск методичного бюлетеня.

Засідання 7

Тема: «Творчий звіт молодих педагогів».

Форма заходу: творчий звіт, панорама педагогічних знахідок, прес-конференція.

1.Показові уроки, позакласні заходи.

2.Аналіз уроків-показів.

3.Захист творчих робіт.

4.Виставка дидактичних матеріалів «Зернини досвіду».

5.Випуск бюлетенів «Ініціатива і творчість молодих».

Практична робота: «Прес-конференція вчителів-наставників та вчителів-початківців (обмін досвідом)»